Mededeling toegankelijkheid
Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op de website www.sharkclean. nl (hierna ook te noemen de "Website"), die wordt beheerd door SharkNinja, 121 rue d'aguesseau, 92100 Boulogne-Billancourt, Frankrijk (hierna ook te noemen "SharkNinja", "Wij" of "Ons").
Het doel van deze Toegankelijkheidskennisgeving is informatie te verstrekken over de toegankelijkheidsvereisten die van toepassing zijn op onze Website, hoe wij ervoor zorgen dat onze Website voldoet aan de toepasselijke toegankelijkheidsvereisten, een algemene beschrijving te geven van onze diensten en beschrijvingen en uitleg te geven die nodig zijn om de werking van de dienst te begrijpen. Het is de intentie van SharkNinja om zoveel mogelijk mensen in de gelegenheid te stellen gebruik te maken van haar diensten en de Website. In dit verband streeft SharkNinja ernaar de Website toegankelijk te maken, zodat mensen en klanten onze Website kunnen gebruiken en bestellingen voor onze producten kunnen plaatsen die vanwege een of meer handicaps niet in staat zouden zijn de Website onbeperkt te gebruiken.
- Welke diensten bieden wij aan?
De Website is onze online winkel voor onze producten en biedt klanten de mogelijkheid om op elk moment van de dag of nacht online gemakkelijk onze producten te bestellen en verkoopovereenkomsten op afstand met ons aan te gaan. De Website is een online winkel die onze klanten de mogelijkheid biedt om onze producten te zoeken, onze productbeschrijvingen te bekijken en te lezen, algemene en gedetailleerde informatie over onze producten, hun kwaliteit, functionaliteiten, kenmerken, garanties en prijzen te verkrijgen, geselecteerde producten in hun virtuele winkelmandje te plaatsen, een bestelling bij SharkNinja te plaatsen en direct online te betalen met behulp van betalingsdienstaanbieders zoals PayPal of Klarna of via creditcard. Op onze Website bieden wij diverse producten op het gebied van huishoudelijke apparaten en consumentenelektronica te koop aan, evenals de bijbehorende reserveonderdelen en accessoires voor deze producten.
Naast het bestellen en kopen van onze producten, kunt u ook uw garantie voor uw product registreren of contact opnemen met onze klantenservice. Bovendien kunt u contact met ons opnemen om uw consumentenrechten of de rechten die onder onze garantie vallen uit te oefenen.
De producten die op onze Website worden verkocht, zijn momenteel niet onderworpen aan enige toegankelijkheidsvereisten en zijn daarom momenteel niet volledig toegankelijk.
- Welke informatie is voor u noodzakelijk om inzicht te krijgen in de uitvoering van de diensten die wij leveren, d.w.z. de levering en het gebruik van onze online winkel?
Op onze Website kunnen klanten onze producten zoeken binnen categorieën of met behulp van onze zoekfunctie door zoektermen in te voeren. Door op een product te klikken, wordt de klant doorgestuurd naar een speciale en gedetailleerde productpagina met een gedetailleerde beschrijving, belangrijke kenmerken, productdetails, productspecificaties, productbeoordelingen, veelgestelde vragen over het product, gebruikershandleidingen, relevante en nuttige accessoires en een beschrijving van wat is inbegrepen wanneer het product via onze online winkel wordt besteld.
Als u een product wilt bestellen, klikt u op de knop "In winkelmand" op elke productpagina. Het product wordt dan toegevoegd aan uw virtuele winkelmandje. Wanneer u uw virtuele winkelmandje opent, wordt een overzicht van uw winkelmandje weergegeven met een samenvatting van de producten in uw virtuele winkelmandje en de hoeveelheid en prijs van elk product, evenals de totale prijs, de toepasselijke btw en de verzendkosten. Als u de producten wilt bestellen en kopen, kunt u gewoon doorgaan met afrekenen, op de volgende pagina de door u gewenste betaalmethode kiezen en uw leverings- en factureringsgegevens opgeven. De informatie die nodig is om uw bestelling bij ons te plaatsen, is afhankelijk van de betaalmethode die u kiest. Sommige van onze betalingsserviceproviders (bijv. PayPal of Klarna) vullen de vereiste factuur- en verzendgegevens in op basis van de gegevens die in hun systemen zijn opgeslagen. Voordat je je bestelling afrondt, raden we je ten zeerste aan om de juistheid van alle informatie die automatisch door de betalingsserviceprovider wordt ingevuld, te controleren en indien nodig te corrigeren.
Mocht u fouten ontdekken in uw bestelling (bijv. verkeerd product, verkeerde hoeveelheid), dan kunt u deze fouten corrigeren in uw winkelwagen, met name door de hoeveelheid aan te passen of het product uit de winkelwagen te verwijderen.
Nadat u uw bestelling bij ons hebt geplaatst, ontvangt u een e-mail waarin de ontvangst van uw bestelling wordt bevestigd en een samenvatting ervan wordt weergegeven. Als u uw producten vooraf hebt betaald, hoeft u niets anders te doen dan te wachten tot wij uw bestelling hebben ingepakt en verzonden.
Bovendien kunt u uw aangekochte producten registreren voor onze garantie door gebruik te maken van de link "Registreer mijn garantie" bovenaan de Website. Als u op deze link klikt, wordt u doorgestuurd naar een andere pagina op onze Website waar u informatie moet verstrekken, waaronder uw naam, adres, e-mailadres, informatie over het product dat u wilt registreren voor de garantie (bijvoorbeeld producttype, productmodelnummer, serienummer), de aankoopdatum en waar u het product hebt gekocht. Zodra u de gevraagde informatie hebt ingevuld en uw verzoek tot registratie voor de garantie hebt ingediend, beoordelen wij of u in aanmerking komt voor onze garantie en sturen wij u een e-mail met de resultaten van de beoordeling. Meer informatie over de reikwijdte en voorwaarden van onze garantie kunt u vinden en openen door te klikken op de link "Over mijn garantie" aan de rechterkant van de website waar u naartoe wordt geleid wanneer u klikt op de link "Mijn garantie registreren".
Daarnaast kun je contact opnemen met onze klantenservice via onze Website. Als je de link "Klantenservice" bovenaan onze Website gebruikt, leiden we je door naar een nieuwe pagina waar je kunt kiezen uit onderwerpen waarvoor we in het verleden informatieverzoeken hebben ontvangen en waar we de relevante informatie voor je hebben verzameld. Als u het antwoord op uw vragen niet vindt, kunt u direct contact opnemen met onze klantenservice als u op het tabblad Klantenservice klikt. Vervolgens heb je de mogelijkheid om onze klantenservice te bellen via het telefoonnummer dat op deze website staat aangegeven of ons een e-mail te sturen via de knop "Contact opnemen" op deze pagina.
Het is ook mogelijk voor u om een klantenaccount te openen via onze Website, waarin uw adresgegevens en uw bestellingen worden opgeslagen en bewaard. U kunt dit doen tijdens het bestelproces of direct op de website door rechtsboven op "Registreren" te klikken. Je wordt dan door het registratieproces geleid, waarbij je wordt gevraagd om je e-mailadres en wachtwoord en, indien relevant, andere informatie. Het klantenaccount stelt ons in staat om u opnieuw te identificeren wanneer u inlogt op uw account en maakt het bestelproces sneller, omdat u niet langer uw verzendgegevens hoeft in te voeren, tenzij u het verzendadres wilt wijzigen.
- Welke toegankelijkheidsvereisten zijn van toepassing op onze Website en welke maatregelen nemen we om aan deze vereisten te voldoen?
- Welke toegankelijkheidsvereisten zijn direct van toepassing op de inhoud van onze Website en welke maatregelen nemen we om hieraan te voldoen?
In het algemeen zijn wij als aanbieder van een e-commerce online-shop verplicht om een Website aan te bieden en te leveren die op een consistente en adequate manier toegankelijk is gemaakt door deze waarneembaar, bedienbaar, begrijpelijk en robuust te maken.
Exploitanten van websites zijn verplicht om de website en de inhoud ervan via meer dan één zintuiglijk kanaal toegankelijk te maken. We werken momenteel aan de verbetering en een volledig nieuwe opzet en ontwerp van onze Website, waardoor schermlezers de Website en de inhoud ervan kunnen lezen en beschikbaar kunnen maken voor personen met een beperkt gezichtsvermogen. We bieden onze Website en de inhoud en informatie daarop al aan in lettertypen van voldoende grootte en geschikte vorm en contrast om ervoor te zorgen dat het waarneembaar en robuust is. Dit effect wordt versterkt door consistent, duidelijk en eenvoudig taalgebruik, dat er tegelijkertijd voor zorgt dat mensen met cognitieve beperkingen de informatie op onze Website kunnen begrijpen. Met de update van onze Website willen we enerzijds de waarneembaarheid, robuustheid en begrijpelijkheid van onze instructies en ingesloten video's verbeteren door leesbare ondertitels in deze video's op te nemen, en anderzijds door leesbare beschrijvingen te geven van informatie die wordt weergegeven als niet-tekstuele inhoud. Deze informatie schetst de belangrijkste elementen van de niet-tekstuele inhoud. Bij het doorvoeren van deze verbeteringen gebruiken we teksten met een passend lettertype, grootte en vorm en gebruiken we contrast, waardoor de informatie die schriftelijk wordt verstrekt beter waarneembaar en robuuster is.
Met betrekking tot de tekst en informatie die op onze website wordt weergegeven, gebruiken we consistent taalgebruik en een duidelijke en logische structuur om de werking en kenmerken van onze producten die op onze website worden aangeboden te beschrijven, evenals lettertypen van adequate grootte en geschikte vorm en contrast. De tekst en informatie worden op een begrijpelijke en waarneembare manier gepresenteerd, zodat ze gemakkelijk kunnen worden gelezen door iedereen die geïnteresseerd is in het verkrijgen van informatie over onze aangeboden producten. We gebruiken ook eenvoudige en duidelijke taal, zodat elke klant de informatie op onze website kan begrijpen. Elke specifieke productpagina op onze website bevat een korte beschrijving van de belangrijkste kenmerken en functies van het product. Belangrijke termen worden al vetgedrukt weergegeven zodat ze gemakkelijk te herkennen zijn en de belangrijkste kenmerken en functies van het product worden voor de klant benadrukt zonder de waarneembaarheid van andere belangrijke informatie te beperken. Producten worden ingedeeld in verschillende categorieën, die constant beschikbaar zijn via de kopachtige navigatiebalk in de bovenste helft van de website, zodat elke klant op elk moment kan wisselen tussen de verschillende productcategorieën.
Om ervoor te zorgen dat anderstalige klanten onze Website ook kunnen gebruiken, lezen en begrijpen en om taalbarrières te doorbreken, bieden we lokale versies van onze Website aan die beschikbaar zijn in de respectievelijke nationale talen. Dit zijn bijvoorbeeld de Duitse, Franse, Italiaanse, Spaanse en Engelse versies van onze Website.
- Welke toegankelijkheidsvereisten gelden voor het betalingsproces op onze Website?
We zijn verplicht om ons betalingsproces op onze Website op een toegankelijke manier aan te bieden. Dit houdt in dat het betalingsproces toegankelijk is via meer dan één zintuiglijk kanaal en op een waarneembare manier.
Op dit moment bieden we betaling via creditcard, PayPal en Klarna aan. Zowel PayPal als Klarna vermelden op hun websites dat ze toegankelijke diensten aanbieden voor mensen met speciale toegangsbehoeften. Beide serviceproviders vermelden ook op hun websites dat hun diensten toegankelijk zijn voor mensen die ondersteunende technologieën gebruiken, zoals schermlezers, en dat ze teksten gebruiken met een passend lettertype, formaat en vorm en contrast gebruiken, waardoor de verstrekte informatie beter waarneembaar is. Verder maken beide dienstverleners het mogelijk om door hun websites en diensten te navigeren met behulp van het toetsenbord. Klarna verklaart ook dat zijn diensten en gebruikersinterfaces spraakherkenningssoftware ondersteunen.
Gegevensinvoervelden op onze website zijn semantisch correct gelabeld en indicatief en kunnen worden genavigeerd met behulp van het toetsenbord.
- Welke toegankelijkheidsvereisten zijn van toepassing op de ondersteuningsdiensten die op onze Website en via de telefoon worden aangeboden?
Ondersteuningsdiensten, zoals helpdesks, callcenters, technische ondersteuning en trainingsdiensten, moeten informatie verstrekken over de toegankelijkheid van de dienst en de compatibiliteit ervan met ondersteunende technologieën in toegankelijke communicatiemethoden.
We bieden onze klantenservice, waaronder technische ondersteuning (indien mogelijk), al aan via telefoon, e-mail en bepaalde kanalen voor berichten via sociale media. U kunt contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer dat wordt vermeld in ons wettelijk impressum of op onze contactpagina waarnaar u wordt doorverwezen als u de link naar onze klantenservicepagina volgt en op "contact met ons opnemen" klikt. U kunt ook het e-mailadres gebruiken dat op deze contactpagina wordt vermeld. Bovendien bieden we de optie van een eenmalige videosessie met onze klantenservice.
Onze klantenservice is goed opgeleid en kan meer informatie geven over de toegankelijkheid van onze Website en de compatibiliteit met ondersteunende technologieën. Aangezien we onze klantenservice aanbieden via telefoon, video en e-mail, bieden we onze klantenservice aan via meer dan één zintuiglijk kanaal. Bovendien zijn we van plan om met de update van onze website een chatbotfunctie te implementeren, die verschillende vragen beantwoordt en je, als je vragen niet naar tevredenheid kunnen worden beantwoord, doorverwijst naar onze telefonische klantenservice of andere kanalen waar deze beschikbaar zijn.
- Welke toegankelijkheidsvereisten zijn direct van toepassing op de inhoud van onze Website en welke maatregelen nemen we om hieraan te voldoen?
Als je belemmeringen tegenkomt of suggesties hebt om de toegankelijkheid te verbeteren, neem dan contact met ons op via de volgende contactgegevens:
E-mail : [email protected]
Telefoon : 0800 020 0134
Wij streven ernaar om binnen 14 werkdagen te reageren op uw verzoek.
Als u niet tevreden bent met ons antwoord of als u een klacht wilt indienen over onze Website, kunt u een klacht indienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit.
Deze toegankelijkheidsverklaring zal worden bijgewerkt om verbeteringen en nieuwe functies weer te geven.
De huidige status is juli 2025.